domingo, 15 de marzo de 2020

LETTERS

It is not difficult to write letters in English. There are a few rules about how to begin and end different kinds of letter, and how to arrange a letter on the page. 

Resultado de imagen de of letter, and how to arrange a letter on the page.
  1. Put your address at the top right- hand corner (house- number first, the street- name, the town, etc). Do not put your name above the address. Your name only comes at the end of the letter. 
  2. Put the date under the address. There are several ways of writing the date, for instance, 21.3.20, or 21/3/20, or 21 March 2020, or March 21st, 2020.
  3. In a business letter, put the name and address of the person you are writing to on the left- hand side of the page (beginning one line lower than the ending of your own address).
  4. Put the "salutation" (Dear X) on the left on the first line, not in the middle.
  5. Begin the first sentence under the salutation.
  6. If  you begin Dear Sir (s) or Dear Madam, finish Yours faithfully....... If you begin with the person´s name (Dear Mrs Smith), finish Yours sincerely........ or (more informally) Yours....... We sometimes use Yours truly instead of Yours faithfully/sincerely. Friendly letters may begin with the first name (Dear Keith) and finish with an expression like Yours ever or Love.
  7. On the envelope, we put the first name before the surname. The first name may be written in full (Keith Parker), or we may use the initial (K. Parker). If the person has more than one first name, it is common to use only the initials (K.S. Parker). It is common to put a "title" (Mr, Mrs, Miss, Ms, Dr, ...) before the name. Except to Miss, these titles are sometimes written with a full stop (Mr., Mrs., ...) but not always in British English. 
  8. American usage is different from British in certain ways. 
TRADUCCIÓN/ TRANSLATE:

Resultado de imagen de TRADUCCIÓN/ TRANSLATE:

No es difícil escribir cartas en inglés. Hay algunas reglas sobre cómo comenzar y finalizar diferentes tipos de cartas, y cómo organizar una carta en la página.

Resultado de imagen de cartas, y cómo organizar una carta en la página.
  1. Ponga su dirección en la esquina superior derecha (número de casa primero, nombre de la calle, ciudad, etc.). No ponga su nombre encima de la dirección. Tu nombre solo aparece al final de la carta. 
  2. Ponga la fecha debajo de la dirección. Hay varias formas de escribir la fecha, por ejemplo, 21.3.20 o 21/3/20, o 21 de marzo de 2020, o 21 de marzo de 2020.
  3. En una carta comercial, coloque el nombre y la dirección de la persona a la que está escribiendo en el lado izquierdo de la página (comenzando una línea de su propia dirección).
  4. Ponga el "saludo" (Estimado X) a la izquierda en la primera línea, no en medio.
  5. Comience la primera oración debajo del saludo. 
  6. Si comienza con Estimado Señor (es) o Querida Señora, termine con Suyo fielmente... Si comienza con el nombre de la persona (Estimada Sra. Smith), termine con Suyo sinceramente.... o (más informal) Suya ... A veces usamos la Suya verdaderamente en lugar de Suya fiel/ sinceramente. Las cartas amistosas pueden comenzar con el primer nombre (Querida Keith) y terminar con una expresión como Tuya con Amor.
  7. En el sobre ponemos el primer nombre antes del apellido. El primer nombre puede estar escrito en su totalidad (Keith Parker), o podemos usar la inicial (K. Parker). Si la persona tiene más de un primer nombre, es común usar solo las iniciales (K.S. Parker). Es común poner un "título" (Mr, Mrs, Miss, Ms, Dr, ...) antes del nombre. Excepto Miss, estos títulos a veces se escriben con un punto final (Sr., Sra., ...) pero no siempre en inglés británico.
  8. El uso estadounidense es diferente del británico en ciertos aspectos. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario